Hjem Kultur Aktivisthåndboken – en bok fra kampens perspektiv

Aktivisthåndboken – en bok fra kampens perspektiv

BOKOMTALE Martin Saxlind anmelder i denne artikkelen Aktivisthåndboken som ble lansert i 2016.

Aktivisthåndbok

I det store og det hele er betydningen av et vanlig menneskes skjebne nesten ingenting sammenlignet med rasens. Gjennom å kjempe legger vi våre liv i skjebnens vektskål, vi risikerer alt! I denne skjebnekampen er det dessuten helt avgjørende at vi gjør det, for dersom vi mislykkes vil det ikke finnes noen fremtid for våre etterfølgere uansett – annet enn som fornedrede slaver i fremtidens sionistiske helvete.

Motstandsbevegelsen er ikke pasifistisk. Vi er klar over at vi kun kan seire gjennom fysisk kamp, og at idéer og vakre idealer ikke betyr noen ting, og aldri kan blomstre om disse livets idéer savner aggressive og fanatiske forkjempere.

Fienden frykter nasjonalsosialistisk fanatisme. Og det har de grunn til. Du, som fanatisk aktivist, og dine kamerater, er det fremste våpenet. Det våpenet som kommer til å lede oss til seier. Det er din oppgave å forme deg selv til det perfekte våpen i kampen for den nordiske rasens frihet og overlevelse.

Sitatene ovenfor, som er plukket fra ulike deler av «Håndbok for aktivister i Motstandsbevegelsen», er både sanne og korrekte. De er skrevet på en direkte og konfronterende måte, som garantert vil bli oppfattet som «hardt formulert» av mange. Visse som leser Aktivisthåndboken vil kanskje avfeie organisasjonen som «sekteristisk» og «virkelighetsfjern». Dette kommer av at boken er skrevet fra kampens perspektiv og med organisasjonens behov i tanke, ikke hva som er mest bekvemt for individet.

Aktivisthåndboken, foruten om at den inneholder regler og formell informasjon, ånder nasjonalsosialisme og idealisme. Boken fremmer konsekvent den vanskelige, prinsippfaste og radikale veien der man rasjonelt spør seg «Hva er best for kampen?» og handler deretter.

Rent menneskelig går det ikke alltid å leve nasjonalsosialistisk 100 prosent, det går ikke å legge hvert eneste våkent minutt på kampen og det går ikke å konfrontere all politisk korrekthet man støter på i sin hverdag. Men det hadde vært bra om det var mulig og det er direkte nødvendig at vi hele tiden strever etter å leve mer i tråd med vår ideologi, samt at vi legger så mye tid og energi som mulig på kampen. Om ikke en stadig voksende skare av nordboere strever mot dette mål, så finnes det ikke noe håp om å redde vårt folk fra undergang. Derfor er de høye idealene i Aktivisthåndboken ikke bare nødvendige, men livsavgjørende fra et rasemessig overlevelsesperspektiv.

Som Motstandsbevegelsens leder, Simon Lindberg, sa når han presenterte boken på Nordendagene, er den ikke bare relevant for organisasjonens aktivister. Støttemedlemmer, sympatisører og andre folkekamerater kan ta til seg mye av innholdet i boken og budskapet den formidler.

Den gamle Aktivisthåndboken har jeg selv lest fra perm til perm minst tre ganger og deretter valgt ut visse deler jeg har repetert ved andre tilfeller. Jeg vet derfor hvor viktig Aktivisthåndboken har vært for å sementere Motstandsbevegelsens organisasjonskultur for den individuelle aktivist og jeg er overbevist om at den nye Aktivisthåndboken vil være ekstremt viktig for å fostre nye medlemmer og få disse til å bli effektive politiske soldater for vår sak.

De som har lest den gamle utgaven av Aktivisthåndboken vil kjenne igjen mye av innholdet i boken. Det nye opplaget er dog mye lengre og inneholder mye ny og verdifull informasjon om f.eks. lederskap, nettaktivisme og vårt forhold til etablerte medier.

Den nye Aktivisthåndboken er på 64 sider og går raskt å lese, men åpner døren for en langvarig personlig utvikling på det politiske planet.

De som funderer på å kjøpe boken bør gjøre det nå før den blir utsolgt, da interessen for Den nordiske motstandsbevegelsen aldri har vært så stor som den er nå!

Klikk HER for å bestille boken.